26 Temmuz 2010 Pazartesi

Müşterinin Kabullenmesi ya da Müşteri Her Zaman Haklıdır mı?

Malumunuz Evimizinherşeyi.com yatırım almasıyla birlikte yeni ofisine taşındı. Yeni ofisimiz Esentepe, iş merkezlerinin yoğunlaştığı Kasap Sokak' ta. Öğle yemeklerinin yoğunluğunu staj günlerimden sonra yeniden yaşamaya başladım. Tam zamanında yemek için çıkmazsanız öğle tatilininizin yarıya yakın bir zamanını, verdiğiniz siparişi beklemekle geçiriyorsunuz.

Hemen bizim iş merkezinin altında bakkal, cafe-restaurant karışımı bir yer var. Orada çalışan bir kız var ki ofisçek birçoğumuzun sempatisini(!) kazanmış durumda. Ben hayatımda bu kadar küt küt sert ve tavırlı cevap veren bir servis elemanı görmedim. Zaman zaman bana karşı yapılmış bir hareket olarak görüyorum bu kızın davranışını. Ki konuşuyoruz aramızda hepimize öyle davranıyormuş. Bugün yemek de dikkat ettim yine başka insanlara da aynı nezaketle davranıyor. Anladım ki kızcağızın mizacı bu. Ve gördüm ki tüm müşteriler bu durumu kabullenmiş ve o ne kadar ters davransa da herkes sabırla ihtiyacını karşılıyor burada. İşte müşteriye uyum sağlamak yerine müşterileri kendine uyum sağlamasını sağlayan başarılı bir örnek görüyorum.

Müşteriye tüm nezaketiyle davranmasına rağmen yine müşterinin kabullenmesi gereken durumlarla da karşılaşıyoruz tabi ki. Yine bu iş merkezlerinin yoğun olduğu Levent, Beşiktaş özellikle Maslak gibi yerlerde yemek saatleri yoğunluğu hat safhada oluyor doğal olarak. Burada hizmet veren cafeler, restaurantlar neredeyse sadece 2 saat için çalışıyorlar diyebiliriz. Muhtemelen sabah saatleri öğle vakti için hazırlıkla geçiyorsa öğleden sonra 3 sonrasına kadar çalışıyorlar dersek yeridir. Öğle yemeği saatleri dışında sinek avladıkları muhtemeldir. Şu öğle saatlerinde 2-3 saatliğine öğrencileri bu işlerde çalıştırmaları çok iyi olur diye düşünürdük Nexum Boğaziçi' nde beraber çalıştığım Gökçe ile. Hem öğrenciler harçlıklarına katkıda bulunmuş olurlar hem de bu yerler son derece kaprisli _belki de işin stresinden 1 saatliğine ayrıldıkları için bu kapriste son derece haklı olan_ çalışan kesimin şikayetlerinden kurtulmuş olurlar. Lakin gelin görün ki müşteri olarak bu yoğunluğu da kabullenmiş bulunuyoruz. Müşteri her zaman haklı mıdır? Olmasa da öyle davranmak şart mıdır? Akışına bırakalım nasıl olsa alışırlar mı (: tam kestiremiyorum bu işi açıkçası.

Bence bu kabullenmişlik zaman zaman canımı sıkan olaylar yaşasam da iyi bir şey. "Daha fazlasını iste" çağının direncini biraz olsun kırıyorsa daha da güzel bir şey :D

Betül KARA

13:12
26 Temmuz 2010, Pazartesi

Yorumlar

1 yorum:

  1. istifa diye direnen bi kıza denk gelmişsiniz. Ayrıca bazı işletmeler çalışanlarını korumanın bokunu çıkarıp çalışanlara extra gaz verebiliyor. Ama müşteri harbi haklıdır :=)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...