15 Ekim 2010 Cuma

"Chanel Sempatim"

Merhaba Cicişlerim,

Friendfeed'te bir gelenek vardır. İnsanlar takipçileri belirli sayılara ulaşınca bazı kullanıcılarına hediyeler verirler. 100. 200. atıyorum 500. üyelerine...
Ben de 900. üyeme bir hediye vermek istedim. 900. üyeme blogumda yazı yazmayı hediye ettim. O da seve seve kabul etti. Şansa bakın ki o da Betülmüş (: benden daha ziyade moda üzerine yazıyormuş. Ve bayıldığım bir markayı yazmak istedi. Modaya bayılıyorum aslında ama blogumda pek yer vermedim şimdiye kadar. Bakarsınız belki beni de ısıtır bu yazı ha? İşte Betül'ün nam-ı diğer "modakolik" in benim için özel hazırladığı yazısı.


Coco Chanel, 19 Ağustos 1883 tarihinde Fransa’da Saumur/Maineet-Loire’ da “Gabrielle Bonheur Chanel” ismiyle dünyaya geldi. Lise öğreniminin ardından bir terzi atölyesinde yardımcı olarak çalışan ve bunun yanında şarkıcılığı da deneyen Chanel, imzasında kullandığı “Coco” lakabını da söylediği şarkıların birinden aldı.Varlıklı bir subay olan Etienne Balsan ile tanışmasıyla birlikte Paris sosyetesine giren Chanel, kendi kreasyonu olan şapkalarla dikkat çekti.



Başkaları ile karıştırılamayacak kadar tarz sahibi olan kreasyonlar yaratan Chanel, büyük başarısı sayesinde 1914’te Deauville/ Normandiya’da kendi butiğini açtı. Coco Chanel, 1917 yılında yanında 300’den fazla terzi çalıştırıyordu. 1919'da Paris’te bir moda salonu açtı. Giderek servet sahibi olan Chanel, parfüm ve kozmetik işine girdi.

Ernest Beaux’ya sipariş ettiği “Chanel No.5”, zamanla dünyanın en ünlü parfümü haline geldi. “5” rakamının uğuruna inanan ve koleksiyonlarını “5 Şubat” ve “5 Ağustos” günlerinde sergileyen Chanel, parfümüne de bu inanışın sonucu olarak “No: 5” ismini verdi.



Vee.. Coco chanel'in yarattığı bu büyük ve tarz sahibi markanın bende yeri ayrıdır. Modayı takip etmeye başladığım günden beri Chanel'e karşı gittikçe büyüyen bir sempatim oluştu. Tabiki beğendiğim bir çok marka var fakat chanel yapmışsa mutlaka güzeldir demekten de kendimi alıkoyamıyorum. Şatafatlı ve sıradışı defilelerini, seçtiği mankenlerin markayı zarif bir şekilde taşımasını ve hiçbir zaman çizgisini kaybetmemesini seviyorum!



Markanın her zaman ön planda olmasından mıdır, yoksa hem dinamik ama aynı zamanda da eskilere götüren havasındanmıdır bilemiyorum chanel sevgim gittikçe büyüyor. Sürekli kendini yenileyen, zamanın trendlerinden asla geri kalmayan aynı zamanda da 50 ve 60' ların modasından vazgeçmeyen, koleksiyonunda birkaç parçasında bile olsa o havayı bize hissettiren bir marka. Ne diyebilirim ki Chanel'i seviyorum.. :)




--
beTuL (modakolik)

Yorumlar

1 yorum:

  1. Merhaba Betül, :) Önerin için çok teşekkürler yazımı blogunda görünce çok mutlu oldum. Ayrıca senin blogun ve yazılarında çok güzel ve başarılı :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...