31 Ocak 2010 Pazar

Pera'da sevdiceklerle eğlenmek!

Kim ne derse desin ben çok seviyorum Taksim'i, İstiklâl'i. Hep de seveceğim galiba. İstanbul'a geldiğimden beri bu yerlerin çok sağlam karakterleri olduğunu düşünüyorum. Benim çevremdeki birçok insan özellikle İstiklâl Caddesi'nden hoşlanmaz. Oysa ben bin bir türlü insanın nadir bir araya toplanabileceği bir yer olduğu için İstiklal'de zaman geçirmekten inanılmaz bir zevk duyarım...

En sevdiğim şeylerden biri cadde boyunca yürürken kulağımda kulaklıklarım müzik dinlemek. Sanki bir film sahnesinden bir kare gibi. Hayatın bir fon müziği var ve ben o müzik eşliğinde insan hareketlerini izliyorum. Bir de aklıma hep TRT'nin yaptığı o sosyolojik programlarda insan kalabalıklarını bir tarafa doğru yürürken ki görüntülerini gösterdiği programlar gelir.Herkesin kafasında bir düşünce herkesin bir derdi sevinci kederi var tabi...
İşte bu insan kalabalığının eksik olmadığı İstiklâl benim için İstanbul'un en güzel yerlerinden biridir. Amacından neredeyse şaşacak olan yazımı rotasına tekrardan çekerek size dün gecemi anlatmak istiyorum.

Dün gece Adana'dan gelen sevgili ablacımla, kuzen ve sevdicekle birlikte Lokal Pera* da eğlendik.
Özellikle ablam ve benim için iki Türk Sanat Müziği aşığı olarak çok eğlenceli bir gece oldu. O muhteşem şarkılar eşliğinde sevdicekten alınan rakı nasıl içilir dersleriyle kafaların gitgide güzel olmasıyla gece bambaşka bir şekilde geçti. Hayatımda ilk kez dansöz gördüm sonra bunu eklemeden edemeyeceğim. Şöyle karşılıklı bir oynamak vardı ama tehlikeli sularda yüzmenin de alemi yok tabi (: Bir de şu var ki ablamla olur olmadık şarkılar isteyerek solisti biraz sinir ettik galiba.(bknz: "Her mevsim içimden gelip geçersin", "Unuturum diye yorma kendini" vs.) Anlayacağınız tahminimden çok daha fazla eğlendim.


Yıllardır neredeyse her hafta bir şekilde gittiğim taksimde ilk defa ruhuna uygun bir eğlence yaşadım diyebilirim. Beyoğlu'nun her zamanki o çoook eski zamanlardan kalma ruhunu dün
sanki gerçekten buldum. Hele ki bir de Lokal Pera' nın o cana yakın çalışanları var ya onları buradan anmadan edemeyeceğim. Her zaman güler yüzlü ve hızlı servisle yine gönlümüzü fethettiler. Bunun Marmara Üniversitesi mezunu olmamla bir alakası var mıydı bilmiyorum. Belki biraz torpilli olabiliriz. Ama oradaki herkesin çok eğlenmiş olduğuna bahse girerim.

Dün gece çok güzeldi. Bunun için başta sevdiceğime teşekkür ediyorum...

Sonra da ablacığıma tabi ki...

İyi ki geldi. Şenlendi hafta sonumuz...
Tekrar görüşmek üzere.



Betül Kara

20:34

31 Ocak 10, Pazar


* Marma Üniversitesi Mezunları Lokali (İstanbul’un en az 100 yılına şahitlik etmiş ve hala görkemini koruyan Mısır Apartımanı’nda yer alan Lokal Pera’nın büyülü atmosferinde müzik, eğlence ve lezzet sizi bekliyor diyerek bir de reklam yapayım bari :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...